søndag den 8. november 2009

Bryllup hos min gode veninde - what to wear?

Om få uger skal min veninde giftes, og jeg glæder mig meget til at fejre hende. Jeg kender hende fra mit studie, og vi har ikke set hinanden i snart 1 ½ år.

Jeg ved ikke hvad jeg skal have på til brylluppet - eller, altså jeg har en kjole fra Vero Moda, som jeg købte til et bryllup tidligere på året. Den er meget enkel - sort, går til midt på låret, uden ærmer og i to lag, hvor det yderste er længere end det inderste, så den forneden har balloneffekt. Jeg synes den er meget pæn - den har ikke noget pang eller ekstraordinært, men den kan piftes op med nogle store øreringe og et sjal af en art - jeg havde et crepet, rosa, stooort og laaangt tørklæde fra Only svunget om skuldrene. Det er bare lidt som om at jeg har lyst til at have noget andet på, en ny kjole. Sådan har jeg det altid. Det er ikke heeelt lige så nemt at føle sig fin anden gang man f.eks. har en kjole på til en stor fest.

Jeg er ret glad for sorte kjoler - de skal stoppe før knæet starter. Gerne uden ærmer og meget gerne med balloneffekt. Det begrænser selvfølgelig udvalget, men der er nogle meget fine.

Jeg er dagligt inde og kigge på kjoler på f.eks. smartgirl.dk, mizzcool.dk, only.dk og veromoda.dk for liiige at se om der var en billig kjole, som jeg kunne bruge. . skal jo osse til bryllup igen til marts - og maj. Jeg vil lige indsætte nogle af de kjoler jeg overvejer:


1.2.3.

4. 5.
Nr. 3 kjole ligner den jeg har - den her er godtnok fra Modström, men har samme snit, synes jeg. Jeg er vild med nr. 1s farve og at den ikke er alt for fin, ser lidt krøllet ud, men samtidig er pyntet med en sløjfe. Den er fra Oxmo. Nr. 2 er en fræk charleston-sag fra Veromoda. Den hedder Fun lace. Jeg vil meget gerne prøve den, for at se hvordan den vil sidde på mig - med de der snore, der mest af alt minder mig om mine bedsteforældres møbler, der havde sådanne snore forneden (som var sjove at flette). Nr. 4 er fra Ichi med de fineste blomster og pæn udskæring/pæne stropper foroven. Den sidste kjole er fra Vila og den er så fin. Se de fine blomster i udskæringen og min yndlings-ballon-effekt forneden. Den må jeg nok kunne skrabe sammen til. Generelt for kjolerne er, at de ikke koster alverden, de fleste koster under 300, og dét er lige min pris - især med gaver og jul og halløj i sigte. Hvis jeg nu vælger den allerede erhvervede kjole fra Veromoda, så kunne den fra Vila nok godt være en fin jule/nytårskjole - men hvad passer dertil? Noget til skuldrene eller bare med bare arme?


De fleste kjoler er fra smartgirl.dk undtagen den fra veromoda.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar